Przejdź do nawigacji strony

Menu

poradnik

Jeśli będziesz projektować za pomocą programu ZFOTOkreator.

YouTube Video

Najczęściej zadawane pytania i cenne porady.

Skorzystaj z podpowiedzi, które dokładnie
objaśnią Twoje wątpliwości.

 

Kody rabatowe

Jak długo jest ważny kod rabatowy?

Na każdym kuponie rabatowym znajduje się data ważności kodu.

Dlaczego kod rabatowy nie został przyjęty?

Może być kilka przyczyn nie działania kodu:

  1. Jeśli kod został wpisany ręcznie proszę się upewnić, że został wpisany prawidłowo wraz z “podkreślnikami” (_)
  2. Jeżeli kod został skopiowany, proszę upewnij się, czy na początku lub na końcu kodu nie wkradła się spacja,  jeżeli tak się stało – usuń ją. System potraktuje ją jako znak i pojawi się komunikat o nieprawidłowym kodzie.
  3. Jeżeli kod został wpisany prawidłowo i mimo tego pojawia się komunikat o nieprawidłowym kodzie, proszę sprawdzić, czy została wybrana prawidłowa oprawa oraz format. Na szarym pasku na górze w programie ZFOTOkreator znajduje się nazwa projektu, wybrany szablon oraz rodzaj produktu i jego format. Rodzaj produktu i format muszą się zgadzać z tymi podanymi np. w danej promocji/kuponie, w przeciwnym przypadku kod nie będzie działać i projekt należy wykonać w prawidłowym formacie i oprawie.

Gdyby wszystkie opisane wyżej porady nie przyniosły rezultatu, proszę o przesłanie kodu mailem do działu obsługi klienta. Czasami podczas nieudanej próby złożenia zamówienia kod zostaje zablokowany.

Gdzie wpisać kod rabatowy?

Kod należy wpisać/skopiować w czerwoną ramkę ‘KOD PROMOCYJNY”  w ostatnim etapie składania zamówienia. Po wpisaniu/skopiowaniu kodu należy kliknąć przycisk „OBLICZ WARTOŚĆ RABATU”  – cena za produkt zostanie zredukowana.
(screen)

faqImg1

Nie został mi przesłany kod rabatowy.

Jeśli na Twojego maila nie został przesłany kod rabatowy, należy skontaktować się z bezpośrednim dystrybutorem kodów/kuponów.

Ponowne zamówienie/zaproszenie do projektu

Jak zamówić ponownie ten sam produkt?

Zaloguj się w Panelu Klienta poprzez stronę www.zfoto.pl, wejdź w bieżące zamówienia (jeżeli projekt jest jeszcze w trakcie realizacji) lub we wcześniejsze zamówienia i kliknij ponów zamówienie. Można ponowić zamówienie złożone do 6 m-cy wstecz.

Jak długo przechowywane są zamówione projekty?

Zamówione, ale nie zrealizowane projekty (np. nieopłacone lub bez przesłanych plików) są przechowywane przez 3 m-ce. Po tym okresie są usuwane.

Jak podzielić się projektem ze znajomymi?

Logując się w Panelu Klienta na naszej stronie, w zakładce bieżące lub wcześniejsze zamówienia przy Twoich projektach znajduje się opcja Wyślij do znajomego.

Jak stworzyć nowy projekt na bazie istniejącego już projektu?

W programie ZFOTOkreator należy kliknąć „Otwórz Projekt” zaznaczyć stary projekt (nie otwierać), kliknąć ikonę „Powiel Projekt” (lewy dolny róg), zmienić jego nazwę oraz zapisać.

Etapy realizacji zamówienia

Jak sprawdzić status zamówienia?

Status zamówienia można sprawdzić logując się w Panelu Klienta na naszej stronie, w zakładce bieżące zamówienia lub dzwoniąc na infolinię (konieczny jest wtedy nr zamówienia).

Co oznacza status: Oczekiwanie na zapłatę?

Zamówienie zostało złożone, jednak nie została zaksięgowana wpłata. Płatności są odznaczane najpóźniej następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu na koncie. Jeżeli dokonałeś płatności i minął dłuższy termin, a status się nie zmienia, wyślij nam potwierdzenie dokonania przelewu lub skontaktuj się z nami.

Co oznacza status: Oczekiwanie za plikami?

Oznacza to, że zamówienie zostało złożone bez wysłania plików projektu. Należy wtedy uruchomić program, system automatycznie powinien wykryć niedokończone zamówienie. Należy wznowić wysyłkę plików wciskając przycisk WYŚLIJ PLIKI.

Co oznacza status: Przetwarzanie?

Status ten oznacza, że Twoje zamówienie jest w trakcie realizacji tzn. przetwarzamy pliki, przygotowujemy do druku lub jesteśmy w trakcie drukowania zlecenia.

Co oznacza status: Wydrukowane?

Status ten oznacza, że Twoje zamówienie trafiło do introligatorni i w chwili obecnej czeka na szycie, klejenie i oprawę.

Co oznacza status: Wysyłka

Status ten oznacza, że paczka jest przygotowywana do wysyłki lub jest już wysłana.

Jak długo trwa realizacja zamówienia?

Realizacja zamówienia trwa do 7* dni roboczych + 2 dni na wysyłkę.
*Szczegóły realizacji poszczególnych zamówień znajdują się w specyfikacji danego produktu. W szczególnych przypadkach zastrzegamy sobie możliwość wydłużenia terminu. Podany wyżej termin realizacji liczony jest od chwili opłacenia zamówienia i przesłania kompletnego projektu.

Jakie są warunki przyjęcia produktu do realizacji?

Warunkiem przyjęcia produktu do realizacji jest:

  1. Poprawne złożenie zamówienia.
  2. Przesłanie plików produktu za pomocą programu zfotoKreator.
  3. Opłata za produkt i przesyłkę w przypadku wybrania opcji płatności – PAYU lub wpłata na konto.

Konto-logowanie

Jak odzyskać hasło do konta klienta?

Jeżeli zapomniałeś hasła, możesz je odzyskać klikając „Zapomniałeś hasła?” w oknie do logowania. Instrukcje odzyskiwania hasła zostaną przesłane na mail podany przy rejestracji.

Co zrobić jeśli nie pamiętam loginu?

W tym wypadku należy założyć nowe konto. Konto zakładamy jedynie podczas składania zamówienia.

Co oznacza „Konto nie odpowiada grupie klienta”?

Komunikat ten oznacza, że korzystałeś z licencji oprogramowania, które nie jest już aktywne. Należy usunąć oprogramowanie ze swojego komputera i zainstalować nowy program nie dedykowany pod ograniczoną czasowo promocję. Po deinstalacji należy się upewnić, że zostały usunięte wszystkie składniki nieaktywnej aplikacji. Należy usunąć katalog ZFOTOkreator w miejscu gdzie zainstalowany został program (domyślnie: C://Program Files (x86)/ZFOTOkreator) lub (domyślnie: C://Pliki Programu (x86)/ZFOTOkreator) – jeśli został jeszcze po programie ślad przenieść do kosza katalog ZFOTOkreator. Następnie należy zainstalować najnowszy program ZFOTOkreator.
Podczas składania zamówienia należy założyć nowe konto.

Jak zmienić hasło?

Hasło można zmienić logując się w Panelu Klienta na naszej stronie w zakładce ZMIEŃ HASŁO.

Kiedy zakładamy konto w serwisie Zfoto.pl?

Konto można założyć tylko i wyłącznie składając po raz pierwszy zamówienie. Po wciśnięciu koszyka w programie ZFOTOkreator system przekieruje Ciebie do okna logowania, obok niego znajduje się okno do rejestracji.

Jak zmienić dane adresowe konta?

Dane adresowe można zmienić logując się w Panelu Klienta na naszej stronie w zakładce SZCZEGÓŁY KONTA. Jeżeli chcesz zmienić adres, a złożyłeś już zamówienie należy wysłać do nas maila z informacją o zmianę adresu. Edycji nie podlegają już istniejące w systemie zamówienia.

Zmieniłem adres dostawy, jednak dostałem maila że wysyłka poszła na stary adres.

Jeżeli zmieniłeś adres dostawy w Panelu Klienta po złożeniu zamówienia, nie informując nas o tym, zamówienie zostanie wysłane na pierwotnie wskazany adres. Jeżeli poinformowałeś nas o tym mailowo, adres zostanie zmieniony przez naszych pracowników działu spedycji w dniu wysyłki. Nie mamy możliwości edycyjnych danych zleceń złożonych już zleceń. Do Ciebie zostanie wysłana automatycznie informacja o wysyłce na pierwotnie podany adres – możesz ją zignorować lub upewnić się czy korekta została naniesiona dzwoniąc na naszą infolinię.

Przesyłka i opłaty

Czym jest przesyłka UPRZEDNIO OPŁACONA?

Są to wszystkie przesyłki, dla których koszty wysyłki zostały zapłacone wcześniej lub wysyłka w danej promocji jest darmowa.

Czy mogę wysłać album pod wskazany adres w formie prezentu?

Tak, podczas składania zamówienia możesz wybrać opakowanie prezentowe, a w opcji dostawy zmienić adres do wysyłki. Jeżeli chcesz dokonać jakichkolwiek zmian po złożeniu zamówienia, koniecznie skontaktuj się z działem obsługi klienta. Wszelkie zmiany dokonane w Panelu Klienta po złożeniu zamówienia odniosą się tylko do kolejnych zamówień.

Co wpisać w tytule przelewu?

W tytule przelewu koniecznie należy podać nr zamówienia. Ze względu na powtarzające się nazwiska, na podstawie danych osobowych, nie zawsze jesteśmy w stanie potwierdzić płatności.

Najczęściej popełniane błędy w projektowaniu

Co zrobić jeśli przez pomyłkę zaprojektowałem inny rodzaj albumu/produkt niż zamierzałem?

Jeżeli jest to album kolekcjonerski, nie ma niestety możliwości zamiany na inny rodzaj oprawy.  Dowolnie zmieniać można formaty w ramach danego rodzaju oprawy. Wystarczy otworzyć zapisany projekt i w pasku zadań wybrać opcję ZMIEŃ PRODUKT. W innych przypadkach należy wybrać prawidłowy produkt.

faqImg2

Dlaczego w projekcie nie pokazują mi się wcześniej wprowadzone zdjęcia?

Prawdopodobnie zdjęcia użyte podczas projektowania znajdowały się na nośniku zewnętrznym (płyta, pendrive itp.). Komputer stracił połączenie z dyskiem zewnętrznym poprzez odłączenie go lub nazwa zdjęć została zmieniona. Aby projekt znów poprawnie się wyświetlał należy umieścić zdjęcia dokładnie w tym samym miejscu, w którym znajdowały się podczas tworzenia i ponownie nawiązać połączenie z katalogiem. Wykonujemy to klikając na ramce zdjęciowej sygnalizującej brak połączenia ze zdjęciem, prawym przyciskiem myszy. Następnie wybieramy polecenie: znajdź zdjęcie. Sugerujemy, aby przed przystąpieniem do projektowania stworzyć osobny katalog, do którego skopiujemy zdjęcia użyte w projekcie, np. na pulpicie.

Co zrobić jeśli po złożeniu zamówienia i przesłaniu plików zauważyłem błąd w projekcie?

Należy jak najszybciej skontaktować się z nami telefonicznie. Jeżeli nie został rozpoczęty proces realizacji istnieje możliwość poprawienia błędów. Zamówienie takie jest anulowane, a klient ma możliwość ponownego przesłania poprawionego zamówienia.  Po zwolnieniu projektu do druku nie ma możliwości poprawienia projektu.

Dlaczego w programie obok mojego zamówienia znajduje się wykrzyknik?

Oznacza to, że wystąpił błąd przy składaniu zamówienia. Zamówienie nie zostało poprawnie złożone lub nie zostały wysłane pliki projektu. Należy wtedy zaznaczyć zamówienie i kliknąć przycisk PEŁNE ZAMÓWIENIE lub zamiennie WYŚLIJ PLIKI

Dlaczego nie widzę wszystkich dostępnych na stronie szablonów?

Został zainstalowany program, natomiast nie zostały zainstalowane dostępne składniki: szablony tematyczne, maski, tła. Dokonuje się tego za pomocą aktualizacji.
Aktualizacja powinna wydokonać się automatycznie po uruchomieniu programu, jeżeli tak się nie stało należy kliknąć Utwórz Nowy Projekt. W lewym dolnym rogu ekranu znajduje się przycisk Sprawdź Aktualizacje. Należy na bieżąco dokonywać aktualizacji oprogramowania jest to bardzo istotne w celu zaprojektowania prawidłowych produktów.

Problemy z zamówieniem/przesłaniem plików

Nie można przejść do kolejnego etapu zamówienia – cofa do panelu logowania?

Przyczyną może być przeglądarka internetowa. Zalecamy korzystanie z Google Chrome i ustawienie tej przeglądarki jako domyślnej. Zaleca się włączyć obsługę javascript oraz zaakceptować ciasteczka. Należy też upewnić się, że masz uprawnienia Administratora oraz czy program antywirusowy lub zapora ogniowa na Twoim komputerze nie blokuje dostępu do naszej strony.

Wystąpił błąd w przesyłaniu plików?

Upewnij się, czy zdjęcia użyte w programie nie są zbyt duże, tzn. ich wielkość nie powinna przekraczać 5 MB. Upewnij się, czy program antywirusowy lub zapora ogniowa na Twoim komputerze nie blokuje dostępu do naszej strony oraz czy nie straciłeś połączenia on-line.

Czy można przenieść projekt na inny komputer?

Jest to możliwe. Na innym komputerze musi być zainstalowany program ZFOTOkreator. Następnie należy skopiować pliki projektu, które znajdują się domyślnie: dysk komputera/Moje dokumenty/ZFOTOkreator project/katalog z projektem. Taki katalog należy skopiować w to samo miejsce  na drugi komputer. Konieczne jest także skopiowanie zdjęć użytych w projekcie (sugerujemy stworzenie osobnego folderu np. na pulpicie). Nie wolno zmieniać nazw zdjęć. Po otworzeniu projektu należy nawiązać połączenie z folderem, gdzie przetrzymujemy zdjęcia. Wykonujemy to klikając na ramce zdjęciowej sygnalizującej brak połączenia ze zdjęciem, prawym przyciskiem myszy. Następnie wybieramy polecenie: znajdź zdjęcie.

Program nie zezwala na złożenie zamówienia.

Prawdopodobnie zdjęcia użyte podczas projektowania znajdowały się na nośniku zewnętrznym (płyta, pendrive itp.). Komputer stracił połączenie z dyskiem zewnętrznym poprzez odłączenie go lub nazwa zdjęć została zmieniona. Aby projekt znów poprawnie się wyświetlał należy umieścić zdjęcia dokładnie w tym samym miejscu, w którym znajdowały się podczas tworzenia i ponownie nawiązać połączenie z katalogiem. Wykonujemy to klikając na ramce zdjęciowej sygnalizującej brak połączenia ze zdjęciem, prawym przyciskiem myszy. Następnie wybieramy polecenie: znajdź zdjęcie. Sugerujemy, aby przed przystąpieniem do projektowania stworzyć osobny katalog, do którego skopiujemy zdjęcia użyte w projekcie np. na pulpicie.

Wskazówki projektowania

Jak zmienić kolor płótna?

Płótno można zmienić w trakcie składania zamówienia poprzez guzik ZMIEŃ przy zdjęciu okładki.

Jak zaprojektować stronę, aby nie zostały obcięte ważne elementy projektu?

Zielone (lub niebieskie) linie oznaczają margines bezpieczeństwa. Po za nim nie powinieneś umieszczać żadnych istotnych elementów typu: teksty, ważny element zdjęcia, ponieważ może on zostać ścięty w dalszym procesie drukarskim.
Czerwone przerywane linie w projekcie oznaczają miejsce odcięcia papieru. Koniecznie, nie umieszczaj w tym obszarze ważnych elementów (teksty, istotny element zdjęcia) ponieważ zostanie on obcięty.

Jeśli posiadasz zdjęcia, które chcesz umieścić na całej powierzchni albumu, w celu uniknięcia marginesów wokół zdjęć umieść je po same brzegi strony, poza czerwoną linię.
5 mm spady (naddatki zdjęcia) zostaną ścięte, dzięki czemu zdjęcie wyeksponowane będzie na całej powierzchni bez zbędnych elementów tła spod ramki zdjęciowej. W przypadku okładki oprawy cało papierowej spad na zawinięcie wynosi 13 mm.

Analogiczna sytuacja dotyczy grzbietu
Należy odsunąć ważne elementy oraz teksty od linii grzbietu na odległość około 1 cm.

faqImg4

Jakie parametry muszą spełniać zdjęcia, aby wydruk był dobrej jakości?

Zdjęcia użyte do projektu, powinny być w wysokiej rozdzielczości, tak aby zdjęcie w skali 1:1 posiadało 300 dpi. Zaleca się wybór zdjęć ważących od 2-5 MB.
Przykładowo zdjęcie o wielkości 21×28 cm, pozwalające na rozmieszczenie na całej stronie powinno mieć 2480 x 3307 pixeli. Minimalna akceptowana rozdzielczość zdjęcia po przeskalowaniu do docelowego rozmiaru w projekcie to 150 dpi. Jeśli zdjęcie zostanie nadmiernie rozciągnięte, zostanie umieszczony na nim wykrzyknik informujący o słabej jakości. Informacja taka też pojawi się w raporcie błędów, wyświetlanym przy próbie złożenia zamówienia. Ocenie przez program nie podlega technika wykonania samej fotografii lub wady fotografii spełniającej kryteria techniczne, ale posiadającej  np..szumy, rozmycia, nieostrości podobnie jak ocenie nie podlegają użyte efekty.

Co oznacza wykrzyknik na zdjęciu w projekcie?

Wykrzyknik umieszczony na zdjęciu informuje o niskiej jakości lub o braku połączenia ze zdjęciem. Raport z błędami w projekcie zostanie wyświetlony również podczas próby złożenia zamówienia. Błędy krytyczne np. brak połączenia ze zdjęciem muszą zostać wyeliminowane, ponieważ złożenie zamówienia nie będzie możliwe. Akceptując regulamin , akceptujesz również pozostałe błędy odpowiedzialne za wygląd Twojego projektu. Opis parametrów dobrej jakościowo fotografii znajduje się w odpowiedzi na pytanie: Jakie parametry muszą spełniać zdjęcia, aby wydruk był dobrej jakości? Drugim powodem pojawienia się wykrzykniku jest utrata połączenia ze zdjęciem.
Prawdopodobnie zdjęcia użyte podczas projektowania znajdowały się na nośniku zewnętrznym (płyta, pendrive itp.). Komputer stracił połączenie z dyskiem zewnętrznym poprzez odłączenie go lub nazwa zdjęć została zmieniona. Aby projekt znów poprawnie się wyświetlał należy umieścić zdjęcia dokładnie w tym samym miejscu, w którym znajdowały się podczas tworzenia i ponownie nawiązać połączenie z katalogiem. Wykonujemy to klikając na ramce zdjęciowej sygnalizującej brak połączenia ze zdjęciem, prawym przyciskiem myszy. Następnie wybieramy polecenie: znajdź zdjęcie. Sugerujemy, aby przed przystąpieniem do projektowania stworzyć osobny katalog, do którego skopiujemy zdjęcia użyte w projekcie.

Ile stron maksymalnie może mieć fotoalbum?

Albumy mogą posiadać od 28 do 80 stron. Minimalna ilość stron w projekcie to 28.

Czy wybór szablonu tematycznego jest dowolny czy przypisany do danej oprawy?

Wybór szablonu tematycznego np. Dzieci_01, Ślub_02 (w przypadku fotoalbumów) jest dowolny i jest to pierwszy krok do wykonania własnego projektu. W następnej kolejności wybieramy oprawę i format, np. FotoAlbum Ekskluzywny 21×28 cm, FotoBajka 21×21 cm lub FotoAlbum Kolekcjonerski. Wyjątkiem jest FotoAlbum Komunia_01 występujący jedynie oprawiony w białą okleinę ze złotym tłoczeniem i jest to album Kolekcjonerski 21×28 cm.

Oprogramowanie-licencja

Został zainstalowany program dedykowany zakupom grupowym. Gdzie znajdę kod licencji?

W zależności od kuponu, kod licencji znajduje się zawsze w opisie kuponu: JAK ZREALIZOWAĆ KUPON. Zazwyczaj jest to: LICENCJA_G(podana cyfra). Kod licencji należy wpisać z dużych liter.

Gdzie sprawdzić jaką wersję oprogramowania aktualnie mam zainstalowaną na moim komputerze?

Wersja oprogramowania znajduje się w lewym dolnym rogu okna startowego programu.

faqImg3

Jak dokonać aktualizacji oprogramowania i dlaczego to takie istotne?

Aktualizacja powinna dokonać się automatycznie po uruchomieniu programu, jeżeli tak się nie stało należy kliknąć Utwórz Nowy Projekt. W lewym dolnym rogu ekranu znajduje się przycisk Sprawdź Aktualizacje. Należy na bieżąco dokonywać aktualizacji oprogramowania jest to bardzo istotne w celu zaprojektowania prawidłowych produktów.

Czy mogę złożyć zamówienie, mając stworzony projekt w wersji oprogramowania 2.5.8?

Należy zaktualizować program i stworzyć projekt na nowo.

Pojawia się komunikat: Twoja licencja na oprogramowanie wygasła, skontaktuj się z dostawcą.

Komunikat ten oznacza, że korzystałeś z licencji oprogramowania, które nie jest już aktywne. Należy usunąć oprogramowanie ze swojego komputera i zainstalować nowy program nie dedykowany pod ograniczoną czasowo promocję. Po deinstalacji należy się upewnić, że zostały usunięte wszystkie składniki nieaktywnej aplikacji. Należy usunąć katalog ZFOTOkreator w miejscu gdzie zainstalowany został program (domyślnie: C://Program Files (x86)/ZFOTOkreator) lub (domyślnie: C://Pliki Programu (x86)/ZFOTOkreator) – jeśli został jeszcze po programie ślad przenieść do kosza katalog ZFOTOkreator.

Jakie są minimalne wymagania sprzętowe do instalacji oprogramowania ZFOTOkreator.

Windows, wymagania: minimum Windows XP, rozdzielczość ekranu 1024 x 768 (zalecane 1680 x 1050),dostęp do internetu (zalecany szerokopasmowy dostęp do internetu).
Apple Mac, wymagania: minimum OS X 10.4, rozdzielczość ekranu 1024 x 768 (zalecane 1680 x 1050), dostęp do internetu (zalecany szerokopasmowy dostęp do internetu).

Nasi partnerzy